*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 7 d’abril del 2008

Girella amb cap i potes

La girella és un embotit tradicional dels Pallars fet amb carn de xai, arròs, ou, all, julivert, safrà, pebre i sal. Pels que els agraden els embotits i no poden menjar porc és una bona opció.
A mi també m’agrada tallar-la amb una mica de gruix, passar-la per la farina i fregir-la.


Ingredients:
- 400 gr. de girella
- 1 cap de xai
- 4 potes de xai
- 1 ceba trinxada
- 2 tomàquets
- vi negre
- herbes aromàtiques
- oli verge d’oliva
- all
- un grapat d’ametlles torrades
- sal


Bullir el cap i les potes de xai amb aigua, sal i les herbes. Treure la carn del cap i desossar les potes (això últim és opcional).
Fer un sofregit amb la ceba i el tomàquet. Afegir-hi les carns, les ametlles i l’all picat, remeneu una mica i afegir el vi.
Deixar-ho coure una estona, mentre fregir en oli la girella tallada a rodanxes.
Tot just abans de retirar-ho del foc, afegir-hi la girella.

2 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Sara Maria, ja tenim un nou esmorzar de caure les llàgrimes. Mares de Déus, quina pinta!
Salut!

Striper ha dit...

Vaig estar a la festa de la Girella a pont de suert, la girella no em mata el cap i pota en vinagreta m'encanta.

Segueixen aquest bloc